سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یا دانشمند باش یا دانشجو یا شنونده و یا دوستدار و پنجمی مباش که هلاک می گردی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
حضرت آیت الله العظمی گرگانی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» آیت‌الله لنکرانی از نگاه فرزندشان

حجة الاسلام محمدجواد فاضل لنکرانی در گفتگو با نشریه محلی 19 دی قم، نکات جالبی از جلوه های زهدشیخ جواد فاضل لنکرانی و ساده زیستی والد عطیم الشأن خود را آشکار نمود. نمونه هایی از این نکات به کاربران اخبار شیعیان تقدیم می شود:

* آقا تا سالهای طولانی پس ازازدواج منزل مستقل نداشتند و حتی تا زمانی که تعداد فرزندان ایشان به 5 نفر رسید در دو اتاق از منزل پدری زندگی می کردند. تا اینکه پدر خانم ایشان، منزلی خریدند و در اختیار خانواده قرار دادند.

* آقا قدمی برای رونق زندگی شخصی بر نمی داشتند و اگر اهل خانه در امور معمولی منزل وسیله ای تهیه می کردند که به نظر ایشان لازم نبود بشدت اعتراض می کردند.

* در 10 سالی که از دوران مرجعیت ایشان می گذرد تابستانها به جز چند روزی که برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد مسافرت می کردند بقیه ایام را علیرغم نامساعدبودن آب و هوا در قم می ماندند. این در حالی بود که اسباب آسایش در اطراف قم که آب و هوای خوبی دارد فراهم بود (و نیز بسیاری از بزرگان تابستان را در قم نمی مانند) ولی ایشان می گفتند: "من وقتی می بینم طلبه ها در قم در زیرزمین ها و اتاق های تنگ و تاریک و در فضای محدود زندگی می کنند دیگر آرامش ندارم تا به فکر راحتی خود باشم و به مناطق خوش آب و هوا بروم.

* آقا پس از تصدی مرجعیت به ما می گفتند برای من عبای معمولی تهیه کنید نه از جنس خیلی خوب و گرانقیمت ؛ تا طلبه ها وقتی مرا می بینند تحمل سختی و تنگدستی برایشان دشوار نباشد.

* مهم ترین نکته اینکه: ایشان این همه سادگی و بی آلایشی و فرار از تجملات را در حالی انجام می دادند که هیج اظهار نمی کردند و نشان نمی دادند که من زندگی ساده ای دارم. آقا اصلا تظاهر به این مسأله نمی کردند.

منبع: سایت آیت‌الله فاضل لنکرانی (رحمة‌الله‌علیه)



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » دفتر آیت الله گرگانی ( سه شنبه 87/3/14 :: ساعت 10:34 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خاطره آیت الله العظمی لنکرانی از آیت الله العظمی بروجردی
وداع با یار
آیت‌الله لنکرانی از نگاه فرزندشان
ساده‌زیستی آیت‌الله لنکرانی
نوشته‏ای خاطره‏انگیز از آیت‏الله لنکرانی
سماحة آیت‌الله مقتدایی مدیر حوزه علمیه قم شد
القاب حضرت حجه(علیه السلام)
یا ابا صالح پس کی می آیی؟
یا الله و یا رحمن و یا رحیم

>> بازدید امروز: 11
>> بازدید دیروز: 0
>> مجموع بازدیدها: 4272
» درباره من

حضرت آیت الله العظمی گرگانی

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب